chantalvalstar.reismee.nl

Alleen maar genieten!

Ongelofelijk

‘Slaat zichzelf even op haar wang’ Joehoee! Ja bent hier echt en je maakt dit allemaal in het echt mee! Soms is het bijna onwerkelijk. Ieder weekend voelt als een minivakantie. ‘Mini’ omdat het maar 2 dagen zijn. Maar elke maandag voelt het gewoon weer alsof ik een week op vakantie ben geweest. Zo start ik elke week ook positief. Maandag gelijk met Evie de hele dag, maar dat vind ik juist heel fijn. Dat maar weer gehad. Niet dat ik het niet leuk vind, hoor! Het is gewoon de langste dag, maar daardoor valt het de rest van de week allemaal mee! En vliegen de weken voorbij!

’Appreciate Life As It Happens. Moments Will Soon Pass And You Will Wish You Had TreasuredThem More!’’

Doordeweeks breng ik mijn dagen vooral door met Nanette! Zo hebben wij vorige week een stroopwafelcake gebakken, MJAM!! Met de meisjes gaat het goed en de leukste opmerkingen komen voorbij, zo vertelde Jessy gister in de auto onderweg naar huis van school (met een zielig stemmetje). ‘Ik wil met Bruce trouwen, ik hou van hem. Alleen hij gaat al met Marli trouwen..’. Dat is toch té schattig! Evie en ik doen graag Olaf na! Kijk maar in mijn fotoalbum . Ook vroegen ze van deweek, ‘Do you have kids?’ *Hoor ik dat nou goed???* ehmm no Evie. Waarop de vragen volgde ‘Do you have a mum? Yes! Do you have a dad? Yes, you will meet them in two weeks! Ze beseffen nu een beetje dat ik niet alleen een AuPair ben, haha!

Ik zal jullie uiteraard weer alles vertellen over mijn weekenden! Er zijn er weer 2 voorbij! En het is ongelofelijk, maar ik ben al bijna 2 maanden in Aussie! De tijd vliegt, maar als ik aan mijn eerste dag denk, dan voelt dat al heeeeel lang geleden. Ik kan dus wel zeggen dat ik gewend ben aan mijn leven hier. J

Weekend 18/19 maart
Dit weekend stond er iets heel leuks op de planning! Namelijk, weekendje Melbourne boeken en nog veel meer =). Nanette, Larissa, Anouk en ik spraken af in de city rond lunchtijd. We besloten eerst te lunchen in Broadway shoppingmall. Daar was namelijk ook een Target (een goedkope alles-winkel) waar we luchtbedden gingen kopen. Je denkt nu vast, luchtbedden waarom dat nou weer…! Dat is voor in het appartement van Anouk. We kunnen bij Anouk slapen, maar de ervaring van Demi ‘op de grond slapen’ beviel niet zo goed. Vandaar de luchtbedden. Het was een leuk winkelcentrum en we hebben lekker geluncht! En de luchtbedden gekocht . Nog even langs de supermarkt om wat eten in te slaan voor ons avondeten en door naar Anouk om vliegtickets naar Melbourne te boeken en een airbnb uit te zoeken. Dat ging redelijk vlot! Fijne airbnb gevonden en tickets gekozen! Nu kwam het betalen……………………………….. Ja hier kan ik wel een boekwerk over schrijven denk ik. Maar we hebben enorm gelachen! De airbnb moest sowieso door 1 iemand voorgeschoten worden. Ook wilden we het liefst dat we de tickets in 1 keer betalen om alle misverstanden te voorkomen. Maar ja, wij als ‘arme’ au pairs hebben natuurlijk niet ineens duizenden dollars op onze rekening staan. We zouden het naar elkaar over moeten maken, zo gezegd zo gedaan. Dat gaat hier in Australië helaas niet zo vlot. Dus dat was geen optie. Volgende idee pakte beter uit. We besloten om allemaal contant geld te pinnen van onze Nederlandse of Australische rekening en dat aan Nanette te geven die het dan weer allemaal op haar Australische rekening zou storten. Stonden we dan bij de pinautomaten van Edgecliff met al onze briefjes geld.. van pinautomaat naar pinautomaat. We voelden ons net een stelletje drugsdealers. Een uur later.., terug in hetappartement hebben we alles geboekt, YEAH!! Wij gaan het paasweekend naar Melbourne! ’s Avonds gingen we uit in dezelfde barretjes als vorige keer! Was leuk, want we hadden afgesproken met een paar van het surfweekend, gezelliiggg! Het slaapfeestje was ook erg gezellig met de meiden!

Zondag, we wilden wel iéts doen, maar het moest wel gratis zijn. Aangezien we al genoeg geld hadden uitgegeven dit weekend, haha! We besloten naar The Art Gallery of NSW te gaan (gratis). Was wel interessant om te zien, vooral de moderne kunst. Interessant, maar toch hadden we het ‘snel’ gezien. Nanette en ik waren al van plan naar de Dutch shop te gaan op de terugweg en we kregen Anouk en Larissa ook maaaakkelijk mee! Iedere dutchie wil natuurlijk naar de Dutch shop *NL* Na een vet onhandige reis naar Smithfield, trein, bus en een stuk lopen kwamen we daar. We voelden ons helemaal thuis en aten een broodje kroket/frikadel! Ja, ze hebben alles! Wat dropjes ingeslagen en een koopmans pak, stroopwafelcakebakken gekocht. En de stroopwafels natuurlijk! De route terug was weer een stuklopen, bus en trein. Maar de busrit ging door een ‘typisch’ Nederlands dorpje/woonwijkje vonden wij. Rijtjeshuizen, parkje met een vijvertje speeltuin erbij, echte rotondes. Misschien kwam het ook omdat we helemaal in de Nederlandse sferen zaten;)! Al met al een heel fijn en gezellig weekend!

Dinsdag 21 maart, tijd voor stroopwafelcake!! Nanette en ik hadden afgesproken, maar Sebastian (hostkid van Nanette) was ook thuis dus hij heeft ons geholpen met maken! De cake was heerlijk en mijn familie vond hem ook erg lekker!

Woensdag 22 maart, Happy Birthday to oma Janny!! En Sebastian (neefje van mijn familie en hostkid van Nanette). Dat betekende feestjeeee bij opa en oma met de familie! Lekkere hamburgers en als kers op de taart een Sharkcake! Als traditie maakt oma altijd taarten voor de kinderen en Sebbie wilde graag een sharkcake! Was erg lekker!

De volgende ochtend heb ik met oma geskyped voor haar verjaardag! En in Nederland nog op haar verjaardag ;). Leuk om te horen dat de familie mijn blog leest en ik vond het jammer dat ik er niet bij was! Volgende keer weer met heel veel verhalen :)

Weekend van 25 en 26 maart. We hadden nog niet zoveel plannen gemaakt. Alleen wilden Larissa graag de coastal walk, van bondi beach naar coogee beach, doen áls het mooi weer zou worden met zonsopkomst. Vrijdag stuurde Larissa ineens; ‘Ik heb een privékamer in een hostel geboekt voorzaterdagnacht in Bondi. Geen verplichtingen, maar je mag mee!’ Hm daar hoefde ik toch niet heel lang over na te denken. De weersvoorspellingen waren heel erg goed voor zondagochtend dus I’m in! Ook zo sneu als Larissa helemaal alleen moest gaan hè!

Zaterdag hebben Larissa, Anouk en ik rond de middag in de stad afgesproken. We hebben door The Rocks gewandeld en de Harbour Bridge overgelopen. Over de brug waren wat marktjes en hebben we een pancake metnutella gekocht, mjammie! We liepen naar een uitzichtpunt, maakte we foto’s en gingen door. Totdat ik ineens stil stond en zei; Shit! Vergeten polaroids te maken! We besloten terug te gaan, wat achteraf een heeeeeel goed idee was. Want het was echt zo’n mooie plek waar je prachtig uitzicht had over de city! Na een halve fotoshoot en veel lol liepen we door naar Luna Park. Gewoon altijd een kermis in de stad! Welk kind droomt daar niet van!? Vervolgens hebben we in Bondi Junction pizza gegeten! Daarna gingen Larissa en ik door naar ons hostel in Bondi Beach! Prima kamer voor een (kort) nachtje ;D.’s Avonds hebben we nog een Ben&Jerry ijsje gehaald in de Ben&Jerry winkel, die lekker en heel onhandig opeten was. (We hadden namelijk een exclusief hoorntje met spikkels, mjam, maar onhandig). Daarna hebben we nog een rondje Ezy Marts gedaan. Hele kleine veel te dure supermarktjes. We hebben er 4 gehad in zo’n 600 meter. Maar daar kochten we alvast ons ontbijt, WANT!

**BLIEP*BLIEP*BLIEP** Ging onze wekker om 6 uur op zondagochtend! Tijd voor de coastal walk, maar waarom dan zo vroeg?? Voor de zonsopkomst!! We waren zeker niet de enige, maar het was adembenemend mooi!! We hadden een mooi plekje gezocht waar we de zon hopelijk mooi op zouden zien komen. En wat hadden we een geluk! Strak helder en de temperatuur was al goed! Kijkje in mijn fotoalbum is het zeker waard! Ik heb ook een suuuuuper gave polaroid gemaakt! Ik ben super blij met mijn polaroid camera en heb al mooie foto’s, dus suuuuuuuper bedankt lieve vriendinnen in Nederland! HARTJES

Na de stop van bijna een uur vervolgde onze wandeling langs de kust naar Coogee Beach. Dat was ook zo prachtig. Super gezellig met Larissa en we zijn op zulke mooie plekken geweest. Wie ooit nog eens naar Sydney gaat.. Ik raad je echt aan om de coastal walk van Bondi Beach naar Coogee Beach te doen! We wandelde langs de kust van baai naar baai. Het maakte het erg leuk, omdat we telkens weer nieuwsgierig waren wat erom de bocht zou zijn. Daardoor viel het wandelen ook wel mee. Hoewel we in Coogee wel even met onze benen omhoog zijn gaan zitten met een welverdiend ijsje! Gek genoeg was het nog maar 10 uur, wat al voelde als 1 uur ’s middags. We hadden contact met Nanette en we spraken of in Bondi Beach. Om de rest van de middag lekker op het strand te chillen! Heerlijke dag! Afgesloten met fish and chips bij Circular Quay. Al met al weer een heel fijn minivakantie’tje! ;)

Shout out to Alison, my hostmum! Today, she cooked a beautiful Meatloaf for dinner! She spend the whole afternoon to make a delicious meal! Big addition, she bought Dutch Carrots!! (I never seen them before in Holland, but it doesn’t matter!)Very kind! Everything(k) was so good!

Op de hoogte blijven?

Laat je e-mail (via een reactie of hier rechts op de pagina) achter en ik stuur je een mailtje als ik een nieuw verhaal of nieuwe foto's op de site heb gezet.

Liefs en tot snel!

xoxoxo Chantal


Reacties

Reacties

Tanja

Tot snel.. grapjas!!

Chantal

Haha de tijd vlieeeegtt!! ;D

Dorie van straalen

Hallo chantal,
Ik geloof dat het daar steeds leuker voor jouw en je vriendinnen wordt.
Wat hebben jullie al ontzettend veel gedaan en gezien daar.
Straks willen jullie niet meer naar dat kleine holland. Haha geniet ervan.
Bedankt voor je superleuke verhalen, wij genieten ervan.
Lieve groetjes en doe voorzichtig.
Wim en dorie van straalen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active