chantalvalstar.reismee.nl

Bloggen Bloggen Bloggen

Met 1 week vertraging komt hier een blog van 3 weekenden! Uiteraard weer driehele toffe en gezellige! En wat waardeerik mijn weekenden toch! Weekend van 31 maart t/m 2 april. Op de vroegevrijdagmiddag begon mijn weekend al! Ik had ‘s morgens schoongemaakt, vrijdagis altijd heel chill. Dus na het schoonmaken ben ik in de tuin gaan zitten,heerlijk in het zonnetje met mij laptop! Wachten tot half 3, want dan moet ikde girls ophalen. Toen kreeg ik rond 1 uur een berichtje van mijn hostmom, ikhaal de meiden op! Fijn weekend! Precies wat ik nodig had :). Ik had al metNanette afgesproken voor een meidenavondje! Haar hostfamily was namelijk nietthuis! 's Middags hebben we in het zonnetje in het park en bij het zwembadgezeten! En in de avond een typische girls night, eten gekookt, grote bak ijs,popcorn, cola, een film etc.!

Zaterdag! We spraken af in Darling Harbour, mac geweesten een beetje geshopt ;) You know, haha! Langs de JB Hifi geweest om even te‘spelen’. Soort speeltuin voor ons! Allemaal muziekinstrumenten die je gewoonkunt bespelen! Super leuk! Daarna zijn we naar Anouk gegaan om om te kledenwant we gingen een avondje uit! En niet zomaar, we hadden ons netjes in jurkjesgehesen en gingen een keer echt uit eten, weer eens wat anders dan maccen enjunkfood, haha! In Darling Harbour waariedereen er poepie chique bij loopt. Dus het was maar goed dat wij er ooknetjes uitzagen! Na onze pasta en pizza’s, die super heerlijk waren gingen wedoor naar onze party in SeaLife!! Huh SeaLife? Jaaaaaaa was een Silent Disco inSeaLife! Super awesome, tussen de vissen, haaien, pinguins en nemo’s stonden wemet onze koptelefoon op te dansen! Heel erg leuk! We sliepen (uiteraard) bijAnouk! De volgende ochtend werd ik om half 7 wakker…. Nanet ook en wij vroegenons af hoe dat nou kwam… een uur later bedachten we ineens dat de klok vanachtachteruit was gegaan, ahaaaaa vandaaaaar! Deze dag hebben we nog pannenkoekengegeten in the Rocks en daarna zijn we allemaal naar huis gegaan om nog evenbij te komen!

Volgende weekend: Dit schreef ik zondagavond 9 april! Deweekenden was ik heel snel gewend om leuke dingen met vriendinnen te doen.Doordeweeks daarentegen ging wat langzamer, maar vandaag heb ik weer evengezellig met Alison gekletst. (Na een weekend over haar klagen). Maar het leekwel alsof ze het doorhad dat ik mij er zo bij voelde. Vandaag namelijk. Hm ikbegin wel bij vanochtend of nee toch gister of vrijdagavond maar haha! Anderskloppen mijn verhalen niet. Goed. Vrijdagavond had Flynn (hostkid van nanette)zijn eerste hockeywedstrijd zijn familie en Nanette gingen mee en ik beslootook mee te gaan! Wat erg leuk was! Nanette en ik werden onderschept door mensendie dames zochten voor in het damesteam. En toen wij de hockeyvelden zagen,ging het al kriebelen. Dus we gaan er over nadenken hebben we gezegd! Volgendedag, zaterdag! Eerst afgesproken met Samantha van travel active en Nanette omte ontbijten! Dus wij waren vroeg uit de veren! Was erg gezellig en leuk om haarte spreken! Even gechilld in The Botanical Gardens en om 2 uur hadden we metHanna afgesproken voor lunch. Pannenkoeken gegeten in The Rocks yum! En supervol, haha. Daarna door naar Parramatta waaaant ik moest in een westfield noghet een en ander kopen voor de girls. Maar zo kwamen we ook in sportwinkelsterecht om te inventariseren wat het allemaal ging kosten om hier te hockeyen.We hadden in een sportwinkel (eindelijk) hockeysticks gevonden en we speelde overin de sportwinkel. En tooooeeeen kriebelde het wel zoooo erg dat we zekochten! Het is een stick voor beginners maar ja.. Volgende prijsklasse was 200plus dollar. How about nooo!! Dus we hadden hockeysticks jippie! Waar wevervolgens het hele weekend mee moesten lopen. We meette Larissa in westfielden haalde wat avondeten want daarna gingen we naar de film!! En niet zomaar eenfilm! De filum van ome Grey! En niet zomaar een bioscoop.. de open air cinemavan parramatta! Mov'in bed heet het! Jaaahoor het waren ook nog eens heerlijkebedden. Dus daar lagen we dan in parramatta park met z’n drietjes in een tweepersoonsbedonder een sterrenhemel en de maan naar de film te kijken. Erg knus en gezellig:) hele toffe ervaring! Daarna naar Larissa voor een gezellige girls sleepover!Nexxxt day, the beach. Het was een praaaachtige zonnige herfstdag (gewoon in zomerjurkjeen bikini, voor de Nederlandse lezers die gelijk dachten aan truien en laarzenbij het horen van herfst)! Watsons bay werd het want er stond uiteraard een vetlange rij naar Manly beach. Vanaf de wharf in watsons bay zijn we doorgelopennaar camp cove. Heerlijk strandje! Daarna vertrokken we allemaal weer naarhuis. Bij Penrith stapte ik nog uit om wat te kopen in het winkelcentrum. Ikliep er bij als een uber backpacker. Korte broek, sneakers, zonnebril, backpackop mijn rug met een vastgebonden hockeystick en een loshangende strandhanddoek.Ik kreeg in ieder geval behoorlijk wat aandacht en er is meerdere kerengevraagd of ik het allemaal kan vinden. Ik kom er opzich elke week, dus jamensen, heel lief, maar ik kan het wel vinden, bedankt! Terug naar huis, kreegik een sms’je van mijn hostmom; Big storm coming! en ik dacht eehmm jaa ik ziehet en toen kwam ze mij ophalen met de auto! Jippie en toeeen hadden we dus weleven een gezellig gesprek in de auto terug naar huis. Al met al een fijnweekend met veel gereis, maar dat hebben we er allemaal voor over!

Aaaaahhhhh en toen was het eindelijk het weekend vanMelbourne! Ik was er honderd procent aan toe dus dat kwam goed uitJ! Dit wordt een langweekend, sorry lezers. Donderdagavond zaten we dan, in het vliegtuig naarMeeeellbourne! Op wat tips van de familie na, hadden we geen planning! Na eenkorte vlucht van 1 uur en een kwartier arriveerde wij in Melbourne. De vluchtwas kort, maar toch verveelde ik mij in die korte tijd, ik kan mij dus ookeeeeeeeccht niet voorstellen dat ik ongeveer 23 uur in zo’n ding heb gezeten omin Australië te komen, pfoe zucht. Vrijdagochtend werden wij wakker in een heelmooi appartement in de Italiaanse wijk, we kochten een Myki card (ov-kaart) enontbeten in een heel leuk Frans caféetje! Hele aardige Franse mensen die onsnog wat tips hebben gegeven over Melbourne! Zonder plan zijn we de stad ingegaan.We hebben de boel verkend, maar tot onze spijt waren er veel dingen dicht,zoals de library, queen victoria market en alle supermarkten.. Jep goedevrijdag wordt hier uitgebreid gevierd, geen idee wat ze doen, maar veel wasdicht. Het was wel Comedy Festival in Melbourne, dus we hadden spontaankaartjes gekocht voor Sammy J voor vrijdagavond! Hij vertelde een erg leuk engrappig verhaal en we hebben hard gelachen! De volgende dag konden we wel alleactiviteiten doen!!JWe begonnen met de library, daarna de tram rondom het centrum van Melbourne,vervolgens Queen Victoria Market, hahahahah daar zag ik een voetbalshirt vanvan Persie met daarop de KNBV, sukkels! We hebben deze dag toch best veelgedaan. We gingen ’s middags naar St Kilda beach en door naar Brighton Beachwaar ze van die leuke gekleurde huisjes hadden, kijk maar in mijn fotoalbum!

We hadden daar niet heel lang de tijd, want we wildemet zonsondergang weer terug in St Kilda Beach zijn, want daar zouden we Pinguïnsgaan zien en jahoor de pinguïns gespotJ De volgende dag stonden wevroeg op, want de Great Ocean Road stond op de planning! Om half 8 stonden webij de bus van Grey Line klaar voor vertrek. De planning was om langs de welbekendeweg lang de kust van Melbourne te rijden naar de Twelve Apostles en nog eenstukje door. We hadden een paar prachtige stops met heel mooi uitzicht. En dieweg is echt zooooo mooi en bijzonder! Ik snap wel dat ie zo beroemd is. Maarplotseling om kwart voor twaalf hoorde we een harde klap in de bus, het leek opeen geklapte band.. we stopte bij een uitkijkpunt. Het was een kapotte veer ofzoiets. Nadat wij ons hadden aangeboden als vrijwilligers om te wachten, kwamer 2,5 uur later een bus voor ons aan (het was ook nog eens eerste paasdag, dusveel busbedrijven namen de telefoon niet op). De buschauffeur was heel aardigen we hebben ons desondanks de 2,5 uur goed kunnen vermaken. We hadden veeleten, een mooi uitzicht, en een lekker zonnetje op ons bolletje. Ook nog eenfilmpje gekeken in de bus en daar kwam onze privé bus aangereden! Onze tochtvervolgde naar the Twelve Apostles. De buschauffeur reed echt als een gek doorde bush om zo snel mogelijk bij The Twelve Apostles te komen en hopelijk nogmet zonsondergang. We kwamen aan op de parkeerplaats, we renden de bus uit ensprintten het stuk naar het uitkijkpunt, waar wij uiteraard niet de enigewaren. Helaas ging de zon net onder… maar ja niets aan te doen, we hebbenalsnog hele mooie foto’s. Onderweg terug naar Melbourne, 3 uur lang, hebben wenog snel een hostel geboekt, want anders sliepen we op straat. Maandagochtendvroeg hadden we de vlucht terug naar huis, Sydney. Omdat het een binnenlandsevlucht is, zijn ze hier zoooo makkelijk en niet streng. Gewoon alsof je in detrein stapt en je kaartje even moet laten zien. Melbourne kan ik ook weerafstrepen en het was heel erg gezellig met de meiden!

Dat was hem weer, spreek jullie snel weer!

Liefs Chantal

Reacties

Reacties

Dorie van straalen

Hallo chantal,
Wederom genoten van je verhalen.
En wat betreft je vertrek bij die familie is alles toch nog geweldig uitgepakt.
Weer een ervaring rijker.
Veel fun verder en tot horens.
Groetjes van ons uit sgravenzandexxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active