chantalvalstar.reismee.nl

Nieuw gezin, nieuwe start!

Even een aparte update over mijn au pair leven. Vorige week dinsdag 11 april heeft mijn hostmom ineens bedacht dat ik niet meer nodig ben in het gezin. Natuurlijk ging er wel wat aan vooraf. Al eerder zei ze dat ze mij niet heel erg meer nodig had, maar dat ik wel welkom was om te blijven en met de girls te spelen en leuke dingen te doen en natuurlijk te werken. Naja goed, dacht ik. Ik zit hier prima, leuke familie, dichtbij Nanette, aardige opa en oma en ik had mijn plekje daar inmiddels.

Dinsdag na een ritje in de auto vertelde ze dat ik niet kon autorijden, heel gevaarlijk ben en dat ik de regels niet ken. Ze vertrouwde mij dus niet als ik met de kids rij. Terwijl ik al 2,5 maand zonder problemen rij, maar goed…. Ik was er behoorlijk van overstuur. Ze zei, ik ga er over nadenken wat ik met je ga doen.. Even later klopte ze op mijn deur om te praten. Ik veegde snel mijn tranen weg en kwam mijn oververhitte kamer uit. Toen vertelde ze doodleuk dat ik een ander gezin kon gaan zoeken. Ja, want ze vertrouwde mij niet meer en ze kon het niet aan dat ik de girls heen en weer breng. Ze zei wel dat ik een van de leukste au pairs ben geweest en dat de girls mij heel graag zagen. Naja oke, maar daar heb ik niks aan :(. Oke het was duidelijk. Doei. Ik brak en dacht alleen maar, waaaaroommmmmmm… :’( Daarna heb ik met vriendinnen gebeld, zij vonden het ook vreemd. Ik heb het idee dat ze een ‘reden’ zocht waarom ze mij weg kon sturen. Na heel wat verdrietige telefoontjes ’s middags met paps en mams, Smart au pairs en vriendinnen. Moest ik toch positief blijven. ’s Avonds ben ik met Nanette en Anouk gaan eten in Penrith als afleiding. Mijn hostfamily bood wel aan dat ik nog 2 weken mocht blijven, totdat ik een ander gezin zou vinden. Maar eigenlijk wilde ik daar gewoon zo snel mogelijk weg. Uiteindelijk heb ik na ‘dé’ dag nog twee keer ‘thuis’ geslapen. Het weekend ging ik naar Melbourne en maandag avond vertrok ik. Zoals jullie wel weten, heeft Anouk haar eigen appartement in Sydney. Anouk bood ook meteen aan dat ik bij haar kon slapen, super lief!! En papa en mama kwamen de woensdag erna, daar kon ik ook bij slapen in het appartement. Maandagavond heb ik voor het laatst bij mijn familie gegeten. Ze had nog wel mijn lievelingsgerecht gekookt, meatloaf, waar ze de hele middag mee bezig is geweest :). Daarna heb ik afscheid genomen van de girls en Paul en bracht Alison mij naar het station. Ze was nog wel lief en ze zei als er iets zou zijn, kon ik haar altijd bellen of daar slapen. Of ik dat wil…. Is een andere vraag haha. Maar toch aardig. Daar zat ik dan helemaal alleen met mijn hele leven in twee koffers gepropt op het station van Blaxland. Ik was nog wel een beetje verdrietig, maar aan de andere kant wist ik dat er een nieuw avontuur kon beginnen en een andere ervaring.

Dinsdagmiddag 11 april stond ik gelijk weer op de website van gezinnen die een au pair zochten. Gelijk twee leuke matches en al berichtjes! Dat deed mij dus ook heel erg goed! De twee dagen erna geskyped met beide gezinnen, allebei erg leuk. Na een bezoek bij de familie White heb ik mijn keuze gemaakt! Vanaf volgende week start ik dan ook bij deze familie. Ze hebben 4 kinderen van 3, 5, 7 en 8 jaar oud. Zoooodan! Jaaa lekker druk, maar ik heb er super veel zin in, klaar voor een uitdaging! Ik heb een leuke klik met de ouders en ze zijn super aardig. Ik ga in Willoughby wonen. Dat is in Noord Sydney en ik ben in 10 minuten met de bus in het centrum!! Wat wil je nog meer! Het is een klein huisje, maar in de tuin heb ik mijn eigen cottage, met een badkamertje, bed en kast.

Al met al het is niet gelopen hoe ik had verwacht. Maar ik sta zeker open voor deze nieuwe ervaring en uitdaging! Twee ervaringen voor de prijs van 1, zeggen we dan maar! Natuurlijk blijf ik in de weekenden leuke dingen doen en mijn east coast trip gaat ook gewoon door! Waar ik heeeeell veel zin in heb met Demi!

Afgelopen week heb ik van maandag tot woensdag bij Anouk geslapen en daarna kwamen papa en mama. Ze hebben een appartement in Double Bay, vlak bij Anouk, waar ik slaap totdat ik naar mijn nieuwe familie ga. Mijn spullen staan dan ook overal en nergens, ik voel me een beetje dakloos met 3 slaapplaatsen door Sydney heen, vreeeeemd! Kleine voorbereiding op het backpacken dan maar, leven uit koffers. In ieder geval nog een paar dagen genieten en leuke dingen doen met papa en mama :D.

Kleine update, maar jullie horen snel hoe ik het bij mijn nieuwe gezin heb!

Groetjes en liefs Chantal

Reacties

Reacties

Jose

Dat is fijn, dat je alweer een nieuw gezin gevonden hebt!!! Daar zal je nog 2 leuke, drukke maanden beleven!
We kijken uit naar je volgende foto's en berichten????
Veel plezier met papa en mama! Groetjes José ????????

Willy Velthoen

Geweldig hoe jij je weer hebt "herpakt".
Veel plezier bij je nieuwe familie, leuk huisje heb je!
Heerlijk voor je dat pap en mam nu in Australië zijn, geniet ervan.

Riet van der Hout

Je hebt je goed door de tegenvaller heengeslagen!!!
Felicitatie aan Caroline!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active