chantalvalstar.reismee.nl

Precies 1 week geleden begon het allemaal weer opnieuw!

Precies 1 week geleden lag ik hier ook zoals nu, in mijn bedin mijn eigen huisje. Eén week geleden begon het allemaal weer opnieuw. Ikstond er moet goede moed in en ik had zin om te beginnen. Makkelijker gezegddan gedaan, want toch blijft het lastig om jezelf in een bestaand gezin te settelen.Mijn eerste werkdag zou woensdag 26 april zijn, deze zou starten om 7 uur.Prima! Dat betekende dat ik dinsdagavond ging verhuizen, naja verhuizen, part 5van de verhuizing totaal, haha! Er stond immers al een koffer. Die hadden wevrijdag al gebracht, zo hebben papa en mama ook gelijk mijn hostmom ontmoet.Dinsdagavond kwam ik laat aan bij de familie, het huis was al donker en het waserg stil. Ik liep naar mijn eigen huisje, ik stapte binnen, klikte het lichtaan en tadaaaa een heerlijk mooi opgemaakt tweepersoonsbed! Dat was fijnthuiskomen. Ik vond het nog wel spannend allemaal, de volgende ochtend gelijkbeginnen! Ik had de oudste twee kids, Zara and Raff, nog niet ontmoet en kendede ochtendroutine natuurlijk ook niet. Alles zou weer nieuw en wennen zijn,spannnendd!!

Uiteindelijk ging het allemaal heel soepel en zijn we nu eenweek verder! Ik heb het super naar mijn zin en de kinderen zijn vet goedopgevoed en super aardig, love it! Mijn hostmom heeft de eerste dagen geholpenom alles te laten zien. Mijn hostparents zijn mij ook heel dankbaar voor alleswat ik doe en ze willen absoluut niet dat ik te veel doe. Zo zeggen ze nog weleens, als de keuken vol staat met vaat, Don’t Touch it! Okay, I am fine with that!JJJHet is een echte happy family enheel relaxed!

Voor degene die het interessant vinden, ik zal even mijndagen toelichten. Maandag en dinsdag; ochtendroutine, Zoe gaat naar pre school enik breng Hugo, Raff and Zara naar school. Om half 3 haal ik Zoe op en de 3andere kids lopen zelf van school naar huis, ideaal! Ondertussen heb ik eendienblad met eten gemaakt voor afternoon tea. In de middag spelen ze of zelf ofgaan we naar het park of iets dergelijks. Vandaag ben ik met de 3 jongste naarhet park geweest en heb ik Hugo leren fietsen!!! Te leuk! Ik was een echtehappy au pair. We kwamen in het park met de kinderwagen en twee drukkejongetjes op fietsjes vooruitrijdend. Ze hebben de hele middag heerlijkgespeeld! *Ik probeer niet afleiden naar alle andere leuke dingen die ik al metze heb gedaan!* Woensdag, ochtendroutine en de 3 oudste kids naar schoolbrengen. Daarna heb ik Zoe de hele dag thuis. Zoe is echt zo’n schattig enmakkelijk meisje, heerlijk! In de middag heeft Zara drama en Raff and Hugohebben rugby. Drukke middag als taxichauffeusse! Donderdag is eigenlijkhetzelfde als woensdag maar dan ’s middags gewoon vrij met de kids om leukedingen te doen. Vrijdag, bijna weeeeekend!! Normale ochtendroutine en dan benik tot 1 uur met Zoe, daarna ben heb ik weekend!
’s Middags help ik ook vaak met koken. Zo heb ik vorige week met Zara pizzadeeggemaakt in de Thermomix, geweldige keukenmachine, waarmee je binnen 10 minutenzelfgemaakte pizzadeeg hebt, yum!


Afgelopen donderdag was het natuurlijk koningsdag en er was wel een feestje ineen bar in Sydney. Ik wist alleen nog niet of ik zou gaan, omdat het in mijneerste week was en ik dacht dat het niet heel verstandig zou zijn.. Ik verteldemijn hostmum dat het Kingsday was in Nederland. Ze vroeg direct of er ergens inde stad een feestje was, dus ik zei jaa is er wel, maar ik weet nog niet of ikga. Toen zei ze heel enthousiast ‘Jaaaaaa, moet je doen!! Wanneer maak je datnou mee! Koningsdag in Sydney vieren!’ Hm jaaaaa dacht ik, Oké ik benovergehaald! Super chill dat ze het goed vond, want de volgende dag moest ikwel gewoon om 7 uur beginnen haha. Feestje was uiteindelijk erg gezellig metveel Nederlanders, Nederlandse snacks en Nederlandse muziek, ooooh dat was tochzo fijn!

Ook zal ik jullie natuurlijk over mijn weekenden vertellenof eigenlijk weken. Woensdag 19 april tot en met dinsdag 25 april heb ik papaen mama door Sydney rondgeleid! Dat vond ik heel leuk om te doen en voor henwas het makkelijk en bovenal heeeeel gezellig! Woensdagochtend landde ze inSydney en ik wist het adres van het appartement dat ze hadden geboekt. Daar hebik ze opgewacht als surprise! Dat was heel erg leuk en bijzonder om papa enmama heeeeeelemaal aan de andere kant van de wereld bij me te hebben. We hebbeneen hele fijne tijd gehad samen, met als topdag mama haar 50everjaardag! ’s Morgens ontbeten mét taart!! Het was Anzac day, een australischefeestdag, dus veel drukte in de stad. ’s Avonds hebben we heel luxe gegeten inDouble bay, bij een heel leuk schattig restaurantje! Ik had vis, Dory! En dorywas zoooo lekker! Met een heerlijk toetje toe, kon mama haar verjaardag nietbeter! (denk en hoop ik;)). De zaterdag ervoor hadden papa en ik eenverrassingsavond voor mama, eerst uiteten geweest op cirucular quay en daarnavertelde we de verrassing. ‘Mama, we willen jou graag, voor je 50steverjaardag, meenemen naar een balletvoorstelling in het Sydney Opera House!Waaauuuww wat was dat mooi en wat een verrassing voor mama! Ook zijn we alshoogtepunt nog in de Sydney tower geweest. Sydney is en blijft zo’n mooie stadmet al dat helderblauwe water, I love it! Ik vond het heel erg leuk om ‘mijn’stad te laten zien aan papa en mama!

Afgelopen weekend ben ik samen met de meiden naar Demi haarhockeywedstrijd gegaan in Sutherland! We hebben haar heel hard in hetNederlands aangemoedigd! Dat was erg grappig, niemand die het begreep! Webesloten ook plotseling om ’s avonds de pub crawl te gaan doen, want au pairszouden 10 dollar korting krijgen, daar zijn wij wel voor! Nanette bleef bij mijslapen en de pubcrawl was uiteraard weer heel erg leuk! Zondag hebben we rustigaan gedaan, geluncht en naar Bondi Beach geweest! Prima chill weekendje!

Vandaag was ik overdag vrij en heb ik samen met Anouk enDemi Chatswood een beetje verkend. Dat is de plaats dichtbij mij en Demi waarze een grote Westfield hebben en nog veel meer! Ik denk dat we daar nog welvaker gaan komen!

Hmmm dat was hem denk ik wel weer! Oooja, op een zondagergens heb ik ook nog de spit bridge to Manly walk gedaan. Samen met mijnwandelbuddy, Larissa! Mooie wandeling (10km!!!) door de bush maar alsnog metuitzicht op de baai van Sydney! Dat was zeker de moeite waard!

Jullie horen snel weer van mij! De tijd vliegt wel echtvoorbij, over 2 maanden begint mijn reis langs de east coast!! Nog 2 maandenhard werken bij deze lieve familie!

Liefs tot snel xoxoxoox

Chantal

Reacties

Reacties

Dorie van straalen

Hallo chantal,
Lekker genieten met papa en mama , deze dorie houdt ook van een lekker visje haha. Fijn voor je dat je het prima hebt bij je nieuwe family.
Misschien was de switch wel ergens goed voor en zo maak je er gewoon weer een feestje van en daarom vinden wim en ik je een kanjer.
Geniet lekker van alles en tot het nieuwe verslag.
Groetjes uit het nog steeds gure sgravenzande. Ong. 12 graden brrrrr....

Oma Janny Burgersdijk

Wat fijn dat je het goed naar je zin hebt bij je nieuwe familie.
Nog een paar leuke dagen toegewenst met pa en ma in Sydney.
Al vast gefeliciteerd met je verjaardag!

Groetjes opa en Oma.

Riet van der Hout

Gefeliciteerd met je a.s. verjaardag!!!!!!!!
Het is gezellig om al je belevenissen mee te maken met leuke verslagen en veel mooie foto's.
Het is genieten!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active