chantalvalstar.reismee.nl

De tijd vliegt!

Weer twee weken voorbij! De tijd vliegt zo hard! Nog 2.5 week te gaan en dus genieten van mijn heerlijke huisje met tweepersoonsbed, lekkere douche, een kledingkast vol met kleren en natuurlijk de leuke familie! Ik kijk heel erg uit naar het reizen! Zeker na afgelopen weekend, We zaten al helemaal in de reissferen, lekker chill en relaxed. We zijn een hartenjagen competitie begonnen! Over een paar weken versla ik jullie allemaal, ^_^.


Weekend van 2 3 4 juni

Vrijdagmiddag heb ik nog wat langer geholpen in het huis, want dit weekend ging de familie naar de farm en ik mocht mee! =) Mijn hostmum ging vrijdagmiddag al met 2 kids en ik reed zaterdag mee met mijn hostdad en de andere 2 kids naar de farm in de Blue Mountains. Vrijdagavond sprak ik met Nanette af! We hebben heerlijke zelf zelf zelfgemaakte pizza, lees pizza deeg en tomatensaus uit eigen keuken, gebakken, was erg leuk en lekker! Daarna zijn we nog naar de stad gegaan om vivid in Darling Harbour te kijken. Daar was een licht en watershow, super gaaf wel! Volgende ochtend mn tas gepakt voor de farm! Het zou koud worden zeiden ze, dus ik pakte warme spullen mee! Uiteindelijk viel het hartstikke mee en had ik zelfs een elektrisch deken in mijn bed! Luuuuuxe.

Onderweg naar de farm stopte we nog ergens om te lunchen, bij voor hen een bekende pie bakkery, dat was erg lekker. Toen reden we de Blue Mountains in, het is meer heuvelachtig dan bergen, maar suuuper mooi. Beetje teletubbie land! We kwamen nog wat kangaroos tegen onderweg. De farm is van opa en oma! Ze komen er veel in de weekenden maar ze wonen gewoon in Sydney. Het is een heel groot boerderijhuis met denk ik wel 20 slaapplaatsen, een paar badkamers een grote woonkamer met open haard en een enorm stuk land om hen heen! Hele mooie plek! Ze hebben ook een hele lange schommel aan een boom gemaakt! Zo leuk!

Die middag hebben we geholpen met het hout hakken voor het kampvuur voor s'avonds bij de firepit op een heuvel. Want vanaf daar hadden we een prachtige zonsondergang! De zon scheen op de rotsen sandstone in de verte, het veranderd van geel naar oranje naar rood! Heel gezellig ook, want we hadden wat kaasjes, crackers, wijn en marshmallows meegenomen om bij het vuurtje te relaxen. Heerlijke sfeer met de familie en opa en oma. Terug met de range rovers en thuis maakten we avondeten en was het een gezellig avond! Ik had een eigen kamer, met 4 bedden =) en een heerlijk elektrisch deken (mag nog wel een keer benoemt worden) het was helemaal niet zoo koud haha. Ben nog steeds een Nederlander, geen zorgen:). De volgende ochtend sliep iedereen lekker uit en was het relaxed. We gingen smorgens een wandeling maken naar de river door het mooie landschap! Stukje langs de river gelopen en weer terug want we kregen honger. We besloten de lunch mee te nemen en bij de river te gaan lunchen. Paar stoelen mee, tafeltje en een rekje voor het vlees braden. Eenmaal daar, moesten we wat hout zoeken en konden we het vuurtje stoken. Worstjes en een lap vlees op de barbecue en we hadden een lunch! Rond een uur of 4 waren we weer terug bij de farm en moesten we weer onze spullen pakken om te gaan, helaas. Onderweg naar huis zaten we met zn zevenen in the van, busje! Erg gezellig weekend en iedereen was moe dus n we lagen allemaal vroeg in bed!

Afgelopen weekend, 8 10 11 juni
Vrijdagmiddag vanaf 1 uur was ik alleen, ouders hadden een feestje en ze hadden gevraagd of ik wilde babysitten! Tuurlijk, moneeeeyy!! Ik was al met Zoe en om 3 uur kwamen de andere kids thuis van school. Ik had met Zoe lemonade en eierkoeken gemaakt! Ze hebben toch even lekker zitten smullen! #blijemama. 's Middags heb ik met Zara nog een sponge cake gebakken voor desert. Andere kids waren ondertussen lekker aan het spelen! Daarna begon ik met koken, zelfgemaakte pasta bolognaise saus gemaakt! Zoe zat ondertussen in bad en de kids keken tv. Ideaal! Diner vonden ze heerlijk en ik ook! #blijemama Zoe was echt enorm moe, wat voor mij goed uitkwam! Voor 6 uur ging ze met mij mee naar haar slaapkamer met boekjes, normaal lezen we 6 boekjes. Dit keer was 2 genoeg. Ik zei haar good night en volgens mij sliep ze al! Mooi dat was 1 dacht ik! =) Ondertussen had ik Hugo in het bad gekregen dus na Zoe was hij ready for bed. Top! De andere kids waren aan het kleuren, dus daar had ik gelukkig even geen last van! Verhaaltjes voorgelezen aan Hugo en hij lag in bed. Top! Next.. We zijn op de helft! Hugo kwam er nog een paar keer uit, zoals normaal, haha. Dorstig, wc, teddybeer, Ja dat gedrag herken ik wel, jullie ook pap en mam? Ik heb nog even met Raff en Zara gekleurd en daarna stuurde ik hen ook in bad/douche. Verhaaltje aan Raff voorgelezen en om 7 uur was het stil en lag iedereen in bed of te slapen of nog te lezen! Omg so proud! Het duurde niet lang voordat ze sliepen. Alleen Zara bleef lang op omdat ze pap en mam nog wilde zien. Na 6 keer toch maar weer proberen te slapen, viel ze toch in slaap. Kon ook niet anders, dr ogen lagen bijna op haar kin, haha. Ze kwamen uiteindelijk laat thuis. Dus dat was een lange dag van 7 uur s'ochtends tot half 12 s'avonds voor mij! #moneys
Ik voelde mij wel even een supermum na deze dag =)

De volgende dag was ik dus ook van plan zo weinig mogelijk te doen behalve uitgaan want dat stond dit weekend gepland! Ik heb lekker lang in bed gelegen en al mn foto's op mijn laptop gezet. Dat moest ik nog doen van de afgelopen 2.5 maand terwijl ik van plan was het elk week te doen haha. Ik was rond 5 uur in de stad en ik zocht de andere meiden op om vervolgens naar Anouk te gaan, avondeten en klaarmaken en op naar home bar! Gezellige avond! De volgende dag waren we van plan naar Palm beach te gaan! Toen we wakker werden moesten we nog wel even 2 keer nadenken want het zou misschien gaan regenen en het is 2 uur heen en 2 uur terug met de bus. Maar Anouk, Demi en ik gingen er toch voor! Uiteindelijk was het ook wel mooi! Het was een kleine wandeling op een berg en van daar had je mooi uitzicht! In de bus bedachten we die avond nog een keer uit te gaan, want het was lang weekend hier! Naja waarom niet?! Dus daar gingen we weer, na een powernapje en wat make up, zagen we er weer ready to go uit! We zijn naar Side bar gegeaan, waren echt hele leuke dj's dus dat maakte het natuurlijk alleen maar beter! De volgende ochtend weer lekker uitgeslapen en ontbeten met ehmmm.... niet zo gezond voedsel. Daarna startte we onze hartenjagen competitie! Toen weer naar huis want een nieuwe 4 dagen werkweek stond weer klaar! Oja dinsdag hadden Anouk Demi en ik weer afgesproken om stroopwafelcake te bakken en te hartenjagen!

Next level vliegtickets bestellen ook behaald. Vanuit mn bed, net voordat ik ga slapen, even vliegtickets van een paar honderd dollar bestellen. Ach kan gewoon! #waargaathetheenmetmij #sorrybankaccount

Nu nog 2.25 week. Mn hostparents en ik willen er niet over praten, want we vinden het allemaal veel te gezellig! :)
Maar er gaat voor mij bijna een heel nieuw avontuur beginnen aan de andere kant van de wereld.

Tot later, liefs,
Chantal


Reacties

Reacties

Tanja

Eigenlijk wil ik het niet lezen want ik ben zo #jaloers2.0

Dorie van straalen

Mogge chantal, hier is het in de ochtend half acht.
Ik lig in mijn bedje jouw verhaal weer te lezen.
Heeeeerlijk ik geniet.
Het is gewoon te mooi voor jouw om dit mee te maken, de trip en verblijf op de farm zie ik gewoon voor me, leuk zoals jij alles omschrijft.
Nog een paar weekjes en dan ga je die geweldige trip maken , wim en ik zijn benieuwd hoor!!
Fijne laatste weekjes nog bij die geweldige family,afscheid zal best moeilijk zijn maar wie weet ga je ooit nog eens terug,you never know.
Groetjes van wim en dorie van straalen.

Fap

Leuke verhalen Sjaantje! Nog een fijne tijd daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active