chantalvalstar.reismee.nl

Eerste blog, spanneenndd!!!

Dag lieve familie en vrienden,

Allereerste van harte welkom op mijn reisblog. Op dit moment lees jemijn eerste blog, oh wat spannend! Nou hè, vind ik ook! Voor de mensen die nog niet weten wat ik ga doen.... Ik vertrek eind januari naar Sydney, Australië

Cool
Om daar aan de slag te gaan als Au Pair.

Waar zal ikeens beginnen? Voorafgaand aan dit reisblog heb ik al veel moeten doen om dit werkelijkheid te maken. Het begon natuurlijk allemaal met het idee. Al 4 jaar lang staatmijn planning vast. Eerst mijn mavo diploma halen, door naar de havo, wederom slagen en een tussenjaar nemen. Nou ja zo'n vier jaar later is het dan bijna zo ver en komt het steeds dichterbij!!

Goed, ik besloot in september om mij aan te melden bij het au pair programma van Travel Active. Ik kreeg een pakket toegestuurd met wat ik moest invullen/maken etc. Dit bestond uit: application Forms, childcare references (referenten, nogmaals super bedankt!), host familiy letter, family photo album en een application video! Toen dit allemaal af was, had ik een interview met travel active en zij belden mijn referenten na. Op vrijdag 4 november werd ik geaccepteerd! Happy me!

Ik kreeg een account bij smart au pairs, de partnerorganisatie van Travel Active in Australië. Daarop had ik matches met verschillende gezinnen. Na wat e-mailcontact skype uitnodigingen en gesprekken met gezinnen had ik binnen 2 wekeneen match met de familie Burgess!

De familie Burgess woont in the lower blue mountains in Sydney! Ze hebben 2 meisjes van 3 en 5 jaar oud, super schattig!! Het contract is getekend en ik zal vanaf 5 februari bij het gezin wonen. Exciting!

Ik zal een paar dagen eerder vertrekken om alvast de stad een beetje te verkennen en van m'n jetlag af te komen. Het is daar 10 uur later en de reis duurt op z'n minst ruim 20 uur, hallo jetlag!

Afgelopen woensdag had ik de voorbereidingsworkshop van travel active. Dat was super leuk en ik heb meidenontmoet die ook die kant op gaan! We hebben gesproken over onderwerpen zoals, communicatie, heimwee, verantwoordelijkheid, cultuurverschillen en over sociaal leven! Het was erg leerzaam en gezellig :)

Voor de eerste keer sluit ik mijn reisblog af! Bedankt voor het lezen en tot snel weer...!!

Liefs, Chantal

Reacties

Reacties

Ferdie

Dag chantal . Ik zal me eerst eve voorstellen . Ik ben ferdie en kwam je blog per ongeluk tegen . Toeval wil dat ik met mijn vriendin begin januari afreizen naar sydney . Als je het leuk vind kan je ook mijn blog volgen op www.travelaround.live
Wie weet komen we elkaar is tegen!

Groet
Ferdie

Jose

Chantal, we vinden het supergaaf dat je dit gaat doen! Maak er een mooie tijd van, je zult het nooit meer vergeten!
Geniet!!
Veel liefs Paul, José Frank en Julia????????????

jasper

Sven wil graag een kangoeroe voor zijn verjaardag. kun je die in het voorjaar opsturen?
heel veel plezier daar!!!

Gaby

Woooohoee! En nu ben je er????????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active