chantalvalstar.reismee.nl

Happy Family

Ik ben beland in een super leuke familie! Ze zijn sportief avontuurlijk, opgevoede kids en een hele gezellige sfeer! Gisteravond bijvoorbeeld!
Op mijn eerste dag vroeg mijn hostmum om hulp bij het uitzoeken van een vuurkorf, daar begon het. Voila besteld. Van de week kwam de vuurkorf binnen waarop ze direct besloten buiten rondom de vuurkorf te eten met marshmallows toe. Ik had curry gekookt met rijst. Natuurlijk in de thermomix! So easy! Omdat het herfst/winter is, is het vroeg donker. Dat gaf een gezellige sfeer gewoon op een woensdagavond! :)

Weekend van 5 6 7 mei
Bijna mijn verjaardag!! Elke vrijdagmiddag ben ik om 1 uur vrij! Weekend!! In de namiddag had ik met Nanette in Chatswood afgesproken. We hebben daar gegetenen daarna een filmavondje bij mij thuis gehouden. De volgende dag waren we vroeg op, want als au pair zit je in het 6 uur wakker ritme. Wat opzicht wel chill was, want we zaten om half 9 in de bus naar de city! Nog een heeele dag voor ons! We hebben wat spulletjes gekocht en daarna in het Hyde park gechilld. Papa en mama kwamen ook weer terug uit Cairns en 's middags hebben we mijn verjaardag gevierd in een chocolate bar met chocolade fondue! Dat was erg gezellig! En ik kreeg ook allemaal cadeautjes en kaartjes uit Nederland! Dankjullie wel :)! 's Avonds ben ik met Demi en een paar Duitse meiden uitgeweest in Home bar, ook errrggg gezellig uiteraard! De volgende dag was nog een dagje met papa en mama! We zijn naar cockatoo island geweest. Dan denk je, een eilandvol met cockatoos maar nee, geen 1 gezien, haha! Het is een eiland waar heel veel geweest is, een school, een gevangenis, een scheepswerf en nog meer..Veel meer dan ik had verwacht! Daarna zijn we nog met de ferry parramatta river opgevaren. Dat is waar de hele sydney harbour bay op uitkomt. In de avond met papa en mama gegeten in darling harbour ! Al met al een gezellige dag en weekend!

Maandag 8 mei! My Birthday! 's Morgens werd ik al gefeliciteerd door mijn hostfamily en 's avonds hebben we het gevierd met taart en kaarsjes! We hadden pizza’s besteld en vooraf geproost met een lekker kaasplankje. Dessert.. alle lichten moesten uit en zingen! 'Happy Birthday to Chantal...!' Vooral de kinderen waren over enthousiast! Want er was taart en ik was jarig! Heel erg leuke verjaardag dus! Overdag gezellig met Demi en Anouk geluncht in Chatswood!

Weekend van 12 13 14 mei!
De verjaardag van Nanette op 12 mei! Mijn hostfamily had dit weekend een catamaran gehuurd bij Pitt water. Dat is er grote baai 40 minuten boven Sydney harbour. Dus ze waren vrijdagochtend om kwart over 9 al weg! Ik heb ze geholpen met de tassen inpakken en daarna was ik vrij! Woeehoeee heel vroeg weekend! Ik heb mijn weekendtas gepakt en ben naar Anouk vertrokken. We hadden met Nanette afgesproken om te lunchen, want het was haar verjaardag! Daarna hebben we boodschappen gedaan voor het avondeten en zijn we terug naar Anouk gegaan waaaant 's avonds gingen we uit in Darling Harbour naar de full moon party! Leuke avond gehad met facepainting en leuke muziek! We sliepen natuurlijk allemaal bij Anouk! De volgende ochtend stond ik vroeg op, wat niet makkelijk was.., maar ik ging naar Palm beach, Pitt water. Daar haalde mijn hostfamily mij op met de catamaran! We hebben zaterdag en zondag een heerlijk weekend gehad op de boot. Wat mooie strandjes bezocht, boswandelingen gemaakt, spelletjes gespeeld en lekker gegeten! Erg mooi daar!!

Family
Ik zit nu bij humpty sport lekker in het zonnetje mijn blog te schrijven! Zoe is aan het sporten, wat heeel schattig is!
Dit was gister! En vandaag, vrijdag, regende het smorgens :( maar ondanks de regen vloog de ochtend met Zoe voorbij! Verf, stiften, stickers, stof, alleskwam te voorschijn. Zo zijn we de hele ochtend lekker bezig geweest. Raff is morgen jarig! We hebben zelfgemaakte slingers voor hem gemaakt! Crea bea! Van de week heb ik ook Dutch pancakes gemaakt. Ze zijn wel eens in Nederland geweest. Toen hebben ze ook pannenkoeken gegeten. Maar ze dachten dat je die Dutch pancakes zo dun en lekker nooit in Australië kon maken. Dat je daar een speciale pan of iets voor nodig had. Het was dan ook heel erg grappig toen ik de eerste pannenkoek bakte, stonden mn hostouders allebei boven de pan te kijken, hoe doe je dat!?!?! Uhm gewoon, zit misschien in de genen, haha! Gister heb ik ook met Zara chocolate chip koekjes gebakken! YUM! Met witte chocolade in plaats van goede pure, maar alsnog heel erg lekker! Oh ja, wat ik ook nog wel even wil zeggen. Ik rijd hier gewoon weer auto! Met een beetje moeilijkheidsgraad… schakelauto met heuvels, maar het gaat super goed! Dusss,exhostmum. Lekker pûh!

De tijd gaat wel echt vliegen!! Over drie maanden ben ik alweer thuis :o Nog anderhalve maand au pairen en dan op reis! Eerst 4 weken de East Coast naar Cairns met Demi én Larissa! Kan niet wachten!! En van de week heb ik ook met Anouk de trip door Tasmanië geboekt! Daarna is het helaas voorbij en kom ik alweer naar huis! Maar ik ga nog eeeexxxxtra genieten van deze hele leuke familie en mijn reizen!

Tot snel en bedankt voor het lezen!

XXoxoxoxo Chantal


Reacties

Reacties

Dorie van straalen

Morning chantal
Gaaf weer om je verslag te lezen.
Je bent in een leuk gezin terechtgekomen.
Fijn voor je hoor en met de vriendinnen wordt het geloof ik steeds leuker.
het duurt ook niet lang meer voor je de grote tour gaat maken en dat zal zeker ook een klapper worden.
Geniet nog maar lekker een poosje downunder voordat je het weet zit je weer in downtown naaluk haha, ook niet verkeerd hoor!
Groetjes van wim en doriexx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active