chantalvalstar.reismee.nl

Hello from Australiaaaaa!!!

Daar zitten we dan, maandagavond in de auto richting schiphol! Een rit zonder inchecken, douane, boarden, wachten en wachten.. alleen een klein extra rondje op schiphol, thanks daddy :)

Aangekomen op schiphol zocht ik mijn 3 reismaatjes op! En toen het afscheid nemen van paps, mams en vriendinnen.... dikke knuffels en na een lange laatste zwaai, was ik wegg!

De eerste vlucht van Amsterdam naar Dubai was de volgende stap! De airbus a380 van Emirates, OMG, dat dat ding kan vliegen is echt een wonder!! Maar goed eenmaal in t vliegtuig merk je daar niet zoveel meer van. We vertrokken op tijd en ik ging vol goede moed Frozen kijken! Natuurlijk niet de eerste keer. Maar mijn meisjes in Sydney vinden Frozen heel leuk, dus heb ik mijn geheugen even opgefrist!

Na 7 uur vliegen landde we in Dubai. Klinkt al ver weg, maar helaas waren we pas op eenderde. We hadden 2 uur overstaptijd. En de groep van 4 meiden werd gesplitst. Larissa en Marian moesten allebei een andere vlucht nemen dan Anouk en ik!

Maar we gingen vrolijk verder, want de volgende 14 uur klem zitten op een vliegtuigstoeltje van Qantas stond al op ons te wachten. Het overstappen ging overigens vlekkeloos, nog een stukje met de trein en we arriveerden bij de gate.

In het vliegtuig viel ik vrijwel direct in slaap terwijl het in Dubai 10 uur 's morgens was. Ja tijdverschillen zijn helemaal shit. De vlucht duurde 14 uur........ maar het was te doen! Beetje slapen, beetje eten, beetje film kijken, ja dat is t eigenlijk wel!

Toen ik zag dat we Australië binnen vlogen, dacht ik jaaaa bijna! Nou niet dus, haha! Het duurde toen nog ruim 4 uur.

Maar na nog 4 uur zitten, wachten, slapen etc. kwam Sydney in zicht! Het werd net een beetje licht. Het was namelijk half 7 's morgens. Mijn eerste dag in Sydney kan beginnen dacht ik!!!

In de taxi naar mijn hostel vonden we het allemaal nog wel een beetje onwerkelijk.. zijn we er nou echt! Maar ja het was echt zo!

Ik kon gelijk mijn kamer in, super fijn! En even op de wifi het thuisfront op de hoogte gebracht :) Vervolgens een frisse douche en Sydney in.

Ik ben maar gewoon in een trein gestapt wat leuk klonk, Bondi junction, is het geworden. Daar ben ik nu in een BIG winkelcentrum called Westfield. Ik heb door allerlei straatjes gelopen met leuke winkeltjes. Met de bus kan je door naar Bondi beach, maar aangezien het vandaag bewolkt is en maar 25 graden, ga ik een andere keer naar bondi beach! Dan ziet het er waarschijnlijk nóg veeeel mooier uit! Can't wait!

Ik ga straks weer terug naar mn hostel. Vanavond moet ik nog wat leuks zoeken waar ik kan eten, maar dat gaat wel lukken! Daarna duik ik zo snel mogelijk mn stapelbed in :)

Oh ja, ik kom hier natuurlijk om als au pair te werken ;). Zondagochtend word ik opgehaald door mijn hostmom! Daar heb ik heel veel zin in! Ik kan niet wachten om de meisjes te ontmoeten!!

Tot snel weer!!

Liefs, Chantal



Reacties

Reacties

Emmy

Hoy Chantal eindelijk is het zover. Je eerste dag in Australië. Nog vele te gaan. Heel veel plezier daar de komende tijd en in je oppas gezin

Nikki

"Helaas is het maar 25 graden". Goh wat klinkt dat verwend ???? Maargoed, hopen dat je de zon nog gaat vinden komende dagen! Have fun!!!!

Danielle Burgersdijk

Wat een ervaring! Heel veel plezier down under!

Lonneke vd Zijpp

Super gaaf Chan!! Fijn dat je goed bent aangekomen!
heeeeeel veel plezier!!!!!
<3

Riet van der Hout

Ik zie uit naar je volgende verhaal, hartstikke leuk om je te volgen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active