chantalvalstar.reismee.nl

First week down under!

There we go again!

De dagen dat ik nog in Sydney was, waren erg fijn. Lekker rustig aan en mn eigen plannen maken! Zaterdag had ik met Anouk afgesproken. We hadden geen plan, maar we wilden sowieso met een ferrie. We belanden in het adembenemende Manly beach????. Als je het toevallig niet kent, de naam trekt toch gewoon aan?! (Daarom gingen wij er ook naar toe) Er waren mooie stranden en leuke rustige plekjes langs de oceaan, beautiful. Dit was mijn en ook Anouk haar eerste hele dag in de zon.. ja je raadt het al, BURN! Serieus, we konden wel blijven smeren. Het was een gezellige en warme dag!

De volgende dag, zondag 5 februari, werd ik opgehaald door Alison, hostmom. Het was een leuke ontmoeting en moesten gelijk een uur rijden! Ze vertelde van alles in de auto. Super fijn! Eenmaal 'thuis' ontmoette ik Paul en de meisjes! De meisjes lieten meteen al hun speelgoed zien en ze kletsten de oren van mijn hoofd! Ik noem het een warm welkom en een fijne eerste dag!

De volgende dag ging het gelijk beginnen! Alison heeft mij de hele week door veel geholpen en laten zien in huis. We hebben geoefend met autorijden en ze liet heel veel leuke dingen in de omgeving zien. Genoeg te doen!! :) Ze hebben een grote tuin met verwarmd zwembad (waar we al veel in gezwommen hebben)????. Mijn slaapkamer is prima, heb ook een miniwoonkamertje met huge tv en een badkamer/wasruimte.

Vrijdag was er een meet&greet van smart au pairs in Sydney. Nanette en ik zijn samen met de trein gereisd. Nanette haar familie en mijn familie zijn familie (ja, lees die zin nog maar eens). Ze wonen heel vlakbij ons en we kunnen het nu al super goed met elkaar vinden! De meet&greet was erg gezellig en we hadden met een paar meiden gelijk plannen voor het weekend gemaakt! (Dat lees je later)

Want eerst zaterdag. In het weekend ben ik vrij! Maar de meisjes vroegen of ik mee ging naar zwemles. Waar ze mij vervolgens meteen enthousiast voorstelde aan de zwemjuf. Cute!!

's Avonds was er een feest van de tante van Paul die 70 werd. Ik was ook van harte welkom, naja goed dan! Nanette ging gelukkig ook :). Het was een feest met familie, iedereen was netjes gekleed! Heel veel eten en heel veel champagne! Jep, erg gezellig! Alle familieleden waren heel aardig en geïnteresseerd. Het was die dag super warm geweest dus helaas was het ook in huis super hot! Nee het feest was niet buiten, dat was namelijk nog warmer! (Onvoorstelbaar!) Na het feest zijn we thuis nog het zwembad in gesprongen, zo warm hadden we het! De meisjes waren wat moe, maar het was heel leuk! Mooie sterrenhemel, volle maan en een drankje erbij! Beter kan haast niet! Ik probeer jullie ook helemaal niet jaloers te maken hoor ????

Okeee en door, zondag!! We hadden met 5 vriendinnen (au pairs) afgesproken om naar the Blue Mountains, Katoomba te gaan. Suuuuuper mooi natuurgebied op een uurtje afstand van mij!???? We kenden elkaar nog helemaal niet, maar het was echt heel erg gezellig! We konden goed met elkaar praten over alle au pair struggles en leuke dingen. We hebben gewandeld om bij de mooie uitzichten te komen! Ik zal een paar foto's ergens in mn profiel zetten! (Om jullie mee te laten leven????) 's Avonds hebben we in penrith heerlijke hamburgers gegeten! Het was echt een top dag!

Vandaag had ik de hele dag Evie en hebben we Jessy naar school gebracht en gehaald, nog wel met Alison. Evie en ik hebben met de poppen gespeeld, picknick als lunch in de tuin en gezwommen in het zwembad! Prima dagje :)

De eerste week bij de familie zit er op! Het bevalt mij goed, soms nog wel een beetje onwennig, omdat alles nieuw is en alles engels! Vermoeiend, maar super leerzaam. Ik ga nu al voor uit, woeh!

See yaa!

Byeee and cuddles from Australiaaaaa!

Xoxo Chantal

Reacties

Reacties

Marjo van Erven

Ha Chantal,
Wat leuk om te lezen en heel fijn dat je het zo naar je zin hebt!
Veel plezier!

Dorie van straalen

Chantal wat een leuke positieve verhalen allemaal.
Je geniet met volle teugen en ik en ook oom wim volgen jouw ervaringen in het verre downunder.je bent een stoere meid om dit avontuur aan te gaan.
Too.xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active