chantalvalstar.reismee.nl

Jullie hebben geluk!!

Helloootjes

Deze keer begin ik met de dingen die ik mis, en waar jullie Nederlanders extra van kunnen genieten na mijn blog! Als eerst; tafelen!!! Ja dat doen ze hier dus totaal niet. Mijn hostparents boden vrij snel hun excuses aan omdat de kids van tafel vliegen als ze klaar zijn. Maar eigenlijk niet alleen de kids, ook de ouders doen het. Wonder boven wonder ben ik hier bijna altijd de laatste die klaar is. Thuis was ik dat haast nooit (ook wel een beetje te danken aan mijn broeder?). Zo zit ik dus vaak nog alleen met 1 van de ouders mn avondeten op te eten. Niet alleen thuis, maar toevallig was ik vandaag met de opa en oma mee naar hun maandagavondeetclubje. Ik kwam daar aan en er zat al een stel. Super aardig en ook super lief dat opa en oma mij meenamen! :) Goed, ik zat er nog geen 5 minuten of zij kregen hun maaltijd al. Terwijl nog niet iedereen er was! Ik sta er nog versteld van! Dus lieve Nederlanders geniet!! Ik mis het!

Next: FIETSEN! Ik heb nog nooit de Nederlandse infrastructuur zooo gewaardeerd. In de Sydney is t echt een troep, tenminste zo oogt het voor mij. In mijn omgeving is het te doen, maar er zijn uiteraard geen fietspaden! Dat was natuurlijk ook wel te verwachten maar alsnog, het is onhandig! Ik fiets best vaak voor een Australische inwoner. :)

Hm en dan nog wat voedsel dat ik mis, boterhammen en om specifiek te zijn van Bakkerij van Malkenhorst!! Hier eten ze alleen maar casinobroden en vaak nog wit ook, uit de supermarkt.. :( Als echte Nederlanders mis ik komijnenkaas! Dat kennen ze hier absoluut niet.. Ook vla of in ieder geval een toetje. Daar doen ze hier niet aan. Hoewel ze hier we heeeeeerlijke desserts hebben in restaurants! Ik had laatst mango cheesecake! Jammie!

Over mij gewone dagelijkse leven even kort! Het gaat goed! De gewennigsperiode is afgelopen dus het wordt langzaam normaal. Auto rijden in de mega auto heb ik inmiddels goed onder de knie! Woeh! Het is zo leuk om de kids naar school te brengen en de auto te parkeren en te denken ohyeah! Nice car! Met de meiden doe ik leuke dingen! Vooral heel veel spelen en naar ze kijken wat ze allemaal wel niet kunnen!!! Waaauww!

Vorig weekend (18 19 feb) nam de familie mij mee naar Sydney! Twee nachtjes slapen in het midden van Sydney in een super luxe en groot appartement (van opa en oma) met uitzicht op de harbour bridge en the opera house! Ja, halleluja!! Zaterdagochtend namen ze mij mee naar welbekende strand Bondi Beach! Het is een mooi strand, maar niet mooier dan andere stranden hier. Het staat vooral bekend om de surfers en de haaaaaaaaien!! Waahh! Er is een net in de zee om ze tegen te houden en er vliegen continu vliegtuigjes over, zij checken de haaien! Ik hoefde me er in ieder geval geen zorgen over te maken. 's Avonds gingen we fish and chips in watsons bay eten! Was lekker en we hadden een prachtig uitzicht over de baai van Sydney en de hoge wolkenkrabbers in de verte! Zondag lieten ze mij Darling harbour en the Chinese garden zien! Voor lunch hadden we chinees, yum cha! Google het maar ;)

Zo! Dat was het weekend, het was erg gezellig en leuk dat ze mij van alles hebben laten zien! Zondagmiddag had ik wel een beetje rust nodig (:

Donderdag ben ik met vriendinnen naar Bondi beach geweest! Het was een perfecte dag om lekker op t strand te zonnen en te zwemmen in de oceaan met vet hoge golven!

Afgelopen weekend hadden we van alles in de planning. Helaas was het zaterdag erg regenachtig en besloten we te gaan winkelen in een van de grote winkelcentra in Sydney in plaats van naar de surfevent in Manly! Wel jammer maar we hadden een leuke avond voor de boeg! Pub crawl in Sydneeyyyy! Ohyeah! Het was echt super leuk! Ik was weer met 4 andere Nederlandse au pairs. Tijdens de kroegentocht kwamen we ook in een bar waar door veel Nederlanders carnaval werd gevierd! We hebben wel even heel erg genoten van de slechte Nederlandse muziek! Nanette, demi en ik sliepen in een hostel boven de pub waar we eindigde! Ideaal :) Zondag hebben we geluncht en zijn we terug naar huis gegaan.

Er is weer een nieuwe week van start gegaan. Ik heb vandaag met Evie bij McDonald's geluncht, kan gewoon! En zelf de hill af en opgereden, ohyeah! Het is super stijl in deze bochten, maar goed dat het een automaat is :)

Sooooo just keep reminding and enjoy!!
- Tafelen
- Fietsen

- Lekkere boterhammen :'(
- Komijnenkaas
- Vla

Familie en vrienden in NL, jullie hebben geluk!
Xoxo Chantal

Tanja

En je collega's bij bakkerij van Malkenhorst ;)

Jorne

Ik geniet gewoon meer van het eten

Dorie van straalen

Hallo chantal, heb net je verslag voorgelezen aan oom wim, wij genieten mee met jouw belevenissen daar en vinden het leuk om te lezen dat je het fijn hebt.
Je hebt al veel meiden leren kennen en dat is alleen maar goed.
Veel plezier nog en het lijkt voor ons een grote vakantie maar ongetwijfeld moet je er ook voor werken met je aupair bezigeheden.
Succes en tot mails
Gr dorie en wim uit het verre sgravenzandexx

Riet van der Hout

Ik geniet van je schrijfsels, ze zijn leuk en gezellig. Jammer dat er geen fietspaden zijn. Geen bruin brood, moet er niet aan denken. Veel plezier. Hoe gaat het met je Engels??
Lieve groetjes Riet