chantalvalstar.reismee.nl

Nieeeeuw blog, dit willen jullie lezen!!

Daar ben ik weer!!

Zoals jullie misschien gemerkt hebben, probeer ik om de weekeen blog te schrijven! Ik krijg super veel leuke complimenten en daar ben ik jullie heel erg dankbaar voor!! Reacties doen mij altijd goed Okeeee ik zal jullie deze keer eerst iets meer vertellen over het au pair zijn. In mijn blogs heb ik er niet zo veel over geschreven, misschien omdat het allemaal nieuw was en ik jullie vooral wilden laten weten dat hier allemaal goed gaat! Dat gaat het ook zeker, maar na 6 weken vallen mij toch een aantal dingen op. Als je het niet interessant vindt ga dan door naar….. mijn weekenden :hearteyes:

Afgelopen week heb ik met mijn hostmom gesproken over hoe ik het doe en over een aantal veranderingen, waar ik mij soms onzeker over voelde. Ze heeft mij toen compleet gerust gesteld en gezegd dat ik het super goed doe en dat de meiden mij echt heel leuk vinden. Ze willen niet dat ik wegga, schaaaattigg! Daardoor was ik weer helemaal opgepept! Ze gaf ook toe, dat het haar heel moeilijk leek om niet te weten waar je staat. Dat was fijn om tehoren.

Misschien ben ik na dit gesprek meer gaan nadenken over deafgelopen weken en is dat de reden dat ik nu dit blog schrijf!

Als eerst ik woon bij iemand in huis! Klinkt al lastig, maar ik dacht dat ik er snel overheen was. Ik heb mijn eigen plekje en kan gaan en staan waar ik wil. Toch blijft het vreemd zeker de eerste weken, want wat doe ik als mijn ‘werktijd’ er op zit. Naar beneden naar mijn kamer en mezelf afvragen; Ben ik niet saai en moet ik niet meer tijd met de familie doorbrengen tot Nee het is goed zo, de familie wil ook tijd met elkaar hebben. Dat is lastig. Ik moet er een soort balans in vinden. Voor beide is het wennen! Maar het gaat al stukke beter! :)

Blijheidsmomentje! Evie was vlak voor het eten cranky (moe en huilen en schreeuwen). Ik was de keuken aan het opruimen na het avond eten. Evie was in bad geweest. Daarna kwam ze naar mij in de keuken en liet ze een foto zien en haar Nicci (slaapknuffel) en begon ze van alles te vertellen en hadden we super schattige gesprekjes, was echt te cute! Op die momenten voel ik mij zo fijn, ik smolt bijna weg!

Volgende, wennen aan mijn taken. Ik wist van te voren wat mijn taken waren, zoals kinderkleding strijken, 1 keer in de week kinderkamers schoonmaken, afruimen, de vaat doen, ’s morgens tassen klaarmaken en de kinderkamers opgeruimd houden. Daarnaast ben ik de middagen met de meiden en ’smorgens met mijn hostmom erbij. De eerste weken deed ik het allemaal maar en dacht ik soms ben ik hier voor dit.. Nu ben ik er aan gewend en weet ik dat ze het allemaal heel erg waarderen! Dat maakt het ook weer leuker!

Er vonden ook een paar veranderingen plaats. Wat ik met de kinderen moet doen, daaraan ging ik dus twijfelen. Maar gelukkig heb ik het daar met mijn hostmom ook over gehad.

Dat waren denk ik wel een beetje de au pair dingetjes! Gelukkig heb ik hier hele lieve vriendinnen die deze struggles ook hebben en herkennen! Grappig genoeg heeft ook iedereen het een beetje rond dezelfde tijd!

WEEKENDEN WOEHOEEE

En door naar mijn té gekke weekenden. Echt zooooo tof, iedere week weer! Het weekend van 4 en 5 maart. Ik moet zelf ook weer even nadenken, oja! Vrijdagavond besloten Nanette en ik te gaan dineren in Penrith, the place to be vlak bij ons. We aten bij onze favoriete burgertent en ik had huppedlepup black chicken bla bla. Klonk erg goed! Totdat ik ineens een burger kreeg met een stuk zwarte kip! Wat!?!? Zwarte kip ja! Gek genoeg was het nog lekker ook

Voor ons toetje gingen we naar yogurberry. Volgende keer bestel ik een bakje met alleen maar toppings zonder yogurt. Zooooo veel lekkere dingen, haha! Daarna nog bij een ander tentje een drankje gedaan en getafelvoetbald, we hebben gelachen!

Zaterdag ging ik naar Sydney, want ooooja, moet ik ook nogvertellen. Dit wordt een lang blog, sorry mensen. Mijn hostfamily heeft aangeboden dat het niet erg zou zijn als ik eerder stop (vandaar ook detwijfels eerder in dit blog). Maar ja daar moet ik, als avonturier, natuurlijk gebruik van maken! Na een bezoekje aan backpackersworld travel en overleg met Demi, besloot ik dezelfde reis als Demi te gaan doen. Ja ja, wij gaan langs de welbekende East Coast reizen! Natuurlijk wil ik jullie helemaal niet jaloers maken, maar we reizen langs Byron Bay, Surfers Paradise, Brisbane, Fraser Island, Airlie Beach, Whitsundays, Magnetic Island helemaal naar het noorden naar Cairns waar we nog gaan duiken in het great barrier reef. Dusja mensen jullie begrijpen, wij kunnen niet wachten!!!!! Zaterdag ben ik dus eerst langs het bureau gegaan om te bevestigen Helaas was het niet zo’n zonnige dag. Toch besloten we naar Manly beach te gaan. Daar was de Australian open of surfing. Leuk om die surfers te zien, maar we begrepen niet echt wat het nou was, maar dat mocht de pret niet drukken. Want wij hebben heerlijk de hele middag bij the Sugar Lounge gezeten. Erug gezellig wel! ’s Avonds was Mardi Grass in de stad, soort gay pride. Leuk om een keer gezien te hebben!

Zondag gingen Nanette, Anouk en ik naar Taronga zooooo!!! Eerste kangaroo gezien, ohyeah was leuk! (later in dit blog lees je meer over deze te schattige popjes). Was een leuke, gewone dierentuin met uitzicht!! Daarna zijn we naar Anouk gegaan en we hadden boodschappen gedaan voor ons avondeten, heeeeeeerlijke wraps! Al met al een geslaagd weekend! Ondanks de regen af en toe…..

NU LIVE HET TOFSTE WEEKEND TOT NU TOE!!! Na de wat lastigere week was ik er compleet aan toe! Vrijdagavond na het avondeten bij de familie vertrok ik op mijn fietsje richting Sydney. (naar het treinstation gefietst). Bij Anouk op de bank geslapen, wat zeker prima was haha. De volgende dag stonden we vroeg op om met het busje van Mojo Surf naar onze surfbestemming te reizen. We waren met een groep van ongeveer 20 en 2 surf/reisleiders. Eerst stopte we bijUmina Beach, daar kregen we uitleg over surfen en we kregen vooral alle enge verhalen en waarschuwingen te horen. Werd er bijna bang van, maar eenmaal in het water was het super leuk! Best wel trots dat ik een paar kon staan Na de lunch hadden we nog een keer surfles. Leuk leuk leeeeuukkk! En door naar de volgende activiteit, wilde kangaroos spotten! AAWWHH!! We moesten een stukje rijden en kwamen bij een bos vlakbij Morisset met heel veel kangaroos! Ik moet toch wat over deze lieve beestjes vertellen.. We kwamen eerst aanlopen en maakte van ver al foto’s want ja misschien sprongen ze weg of zouden ze ons aanvallen. Wij hadden geen idee, dus heel voorzichtig schuifelde wij dichter en dichter bij. Totdat we ongeveer naast ze zaten, zooooo cool!!! Je kon ze ook makkelijk aaien, ze vonden alles prima, maar als ze geen zin meer hadden in aandacht sprongen ze vrolijk weg. Zo grappig hoe ze bewegen en springen, te cute. De vacht is ook super zacht! Het schijnt wel dat ze teken bij zich hebben.. maarja. ’s Avonds goed gecheckt op tekenbeten. Ik zal wat foto’s op mijn blog toevoegen! Zeker de moeite waard om even te kijken! Jullie hebben vast mijn super schattige selfie met mijn vriendje al ergens op social media gespot ;)maar hier introduceer ik hem ook even!

Na de kangaroos reden we door naar onze slaapplaats/camping, We sliepen in een huisje op de camping, er waren zo’n 20 stapelbedden in het huisJE gepropt, maar wel erg gezellig. Het was een hele relaxte camping, ze hadden een kangaroo als huisdier rondlopen en honden en allemaal vogels! Het was nog geen 5 minuten naar het strand lopen, Ana bay (voorbij New Castle). ’sAvonds hebben we op het strand onder de sterren hemel gezellig gechilld onder het genot van een drankje!

De volgende dag moesten we weer vroeg op, want we gingen met de jeeps door de duinen racen en sandboarden! Dat was zoooo cool! Op een plankje zitten en wieeeehhoeeee van de zandduinen af roetsjen! Nog 2 leuke smakkers gemaakt, waardoor ik een echte Zandtal was ;)! Ook hebben we in de oceaan levende schelpen gezocht, was leuk om te zien hoe die dingen bewegen! Hoe tof vinden jullie mijn weekend tot nu tooeee?? Vet hè! En de laatste activiteit was ook zooooooo nice!! Dolphin Cruise in de mega baai bij Port Stephans. We hadden bijna een privéboot met de groep, super chill! Bubbelbad aan boord En uiteraard hebben we de dolfijnen gespot!!! Yeaaaah Dit was denk ik wel een beetje mijn weekend. Oh! Had ik al verteld dat het super mooi weer was..! Dat maakte alles nóg beter, maar dat kun je zien op de foto’s! Blauwe lucht, felle zon, rond de 30 graden, alles was perfect! We hebben super genoten!

Seeee yaa!!

Hopelijk vonden jullie het weer leuk en de moeite waard om alles te lezen haha!

XOXO CHANTAL

PS. zie foto’s in mijn fotoalbum byeeeee you all!

Reacties

Reacties

Tan

IK BEN JALOERS

Riet van der Hout

Leuk vriendje. Veel genieten!!!

Tante Willy


Hoi Chantal,

Wat kun jij leuk schrijven, ik geniet ervan!

Dorie en wim van straalen

Oh chantal, wat heb je ons weer verwend met een heel gaaf verslag. Het is net of we er zelf bij zijn. Je schrijft zoooo leuk.wat geniet jij met je vriendinnen.
jullie zijn al echte soulmates geworden.
En nog zoveel in de planning staan om te gaan zien.oh haha n let wel op die zogenaamde lieve kangeroos ze kunnen nl. Heel gevaarlijk zijn met di enge grote poten.
Beter dat tante doortje het zegt dan moeders hahahaxx
Groetjes en bedanktxx
Wim en Dorie xx

Emmy

Hoi Chantal, wat een leuke belevenissen in de voor mij bekende plekken. Geniet se

Oma Janny

Wat een leuk verslag heb je weer gemaakt.
We kijken alweer uit naar de volgende belevenissen.

Groetjes Opa en Oma Burgersdijk

Marijke

Ha Chantal,

Wauw.. wat een belevenissen... goed dat je alles eens op een rijtje zet om t te blijven overzien en heerlijk dat je lotgenotencontact hebt om af te reageren.. Do enjoy en be yourself!! have fun en je schrijft leuk!!

Loek

Zo leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ga zo door!

Jerine

Heel erg leuk om je verslag te lezen en je zo te kunnen volgen????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active