chantalvalstar.reismee.nl

Laatste blog als au pair vanuit Sydney ;( Time to go travelling!

Goedemorgen!

Dit is officieel mijn laatste blog vanuit Willoughby, Sydney als au pair! Bij mijn super leuke hostfamily! Als we het er over hebben dat ik deze zaterdag vertrek, krijg ik van de kinderen leuke reactie of niet leuke, maar net hoe je het bekijkt. Noooooo, are you going this Saturday???? Yes.. Aaaahh no, can you please stay longer! Aawwhh lieve kindertjes! Maar wel een goede reactie, want dat betekent dat ze het leuk met mij vinden, yaay! Ik zal natuurlijk ook mijn laatste twee volle weekenden in Sydney vertellen. Ik kom nog wel 2 x keer terug tijdens het reizen, maar dat is 2x 1 nachtje. Mijn reisschema kort, ziet er als volgt uit.
Zaterdag 1 juli t/m 27 juli East coast naar Cairns met Larissa, Demi en de eerste week ook Anouk! #superveelzinin
Vrijdag 28 juli vlieg ik naar Alice Springs! Daar ben ik 5 dagen en doe ik een 3 dagen tour. #spannend
Dinsdag 1 augustus vlieg ik naar Sydney en slaap ik 1 nachtje bij Anouk en Larissa.
Woensdag 2 augustus vlieg ik naar Tasmanië om daar een week te reizen met Anouk en Larissa.
Vrijdag 11 augustus vliegen we dan weer terug naar Sydney. Dan ga ik nog even langs mijn familie!
Zaterdag 12 augustus vlucht terug naar Amsterdam..... :) :( Samen met Anouk en Larissa ook.
Zondag 13 augustus land ik om 13.15 op Nederlandse bodem! #Spannend #gekidee

Vrijdagmiddag begon mijn weekend met lunchen samen met Lisa, een au pair die vlak bij woont. We besloten ook om plotseling een wandeling te maken. Als je namelijk mijn straat helemaal uitloopt kom je bij een deel van de harbour, water, uit. Na een half uurtje downhill lopen kwamen we er. Tussen de huizen door vonden we een bankje waar we leuk uitzicht hadden. De weg terug was dus uphill haha.

's Avonds zouden we pizza gaan eten bij de firepit! Erg gezellige avond met heerlijke pizza, lekker vuurtje en een drankje! Zaterdagochtend ging ik met Zara mee naar haar netball wedstrijd! Dat was leuk om te zien en ze wonnen met 7-1. 's Middags ben ik naar Paddy' s Market geweest. Dat is eigenlijk gewoon een grote markt in een groot gebouw met heel veel troep, maar wel goedkoop en alleen maar Chinezen of aziaten je weet wel. Daarna ben ik naar Anouk gegaan waar Demi ook was. We zijn de stad ingegaan waar we Nanet meette. Het was de laatste avond van vivid en dus ook super mega druk! We hebben nog even door the rocks gelopen en gegeten en daarna weer naar huis, waaaantt volgende dag druk programma! We gingen naar Jervis Bay! De dag begon vroeg, 7 uur 's morgens begon de busreis naar Jervis Bay. Eenmaal daar deden we een dolphin cruise! En raad eens wie de dolfijnen als eerst spotte ^_^!??!? Gheheh ME! Eerst geloofde ze me niet, maar de boot draaide toch de richting op waar ik ze zag. En jahoor daar zaten ze! Ik was heus niet gek! Dus weer dolfijnen gezien! :) Weer terug aan land was het tijd voor de barbie! Worstjes en kangaroo als lunch, dat was niet verkeerd! Daarna reden we een stukje door en kwamen we bij 1 van de witste stranden van de wereld!! Super moooooi! En we hadden het geluk dat het ook super mooi weer was! Daarna vervolgde onze reis weer terug naar Sydney met nog een paar tussenstops met mooie uitzichten! Al met al een hele gezellige en leuke dag! We kregen ook nog gratis avondeten bij the side bar! Dat was fijn! Want ondertussen probeert iedereen geld te sparen. ????


Weekend 23 tm 25 juni

Vrijdagmiddag ben ik met Anouk naar Chatswood geweest om een beetje de laatste spullen voor mn reis te kopen! Naar huis gewandeld en s' avonds lekker bij het kampvuur pizza gegeten! Zoals wel meer vrijdagen :). 's Avonds ging ik samen met Demi uit in de stad naar een bekende club Ivy's! Mooie club met zwembad op het dak en veel zalen! De volgende dag vroeg de familie of ik met ze mee wilde naar Watsons Bay, ze zouden een wandeling gaan maken naar South head. Dat stond nog op mijn lijstje, maar ik dacht daar geen tijd meer voor te hebben. Dus natuurlijk ging ik mee! Ook lekker makkelijk, want met de auto ben je er binnen een half uur met het openbaar vervoer zou ik er ruim 1 uur en een kwartier over doen. Was een leuke wandeling met mooi uitzicht en gezellig met de fam! We spotte 2x in de verte walvissen, maar dat was echt heel ver weg! Vanaf half 5 was ik alleen met de kids, mn hostparents gingen op datenight! Ik had pasta gekookt en na het eten hebben we twister gespeeld! Bedankt Nanette voor de tip! Ze vonden het erg leuk! Opzich gingen ze ook makkelijk naar bed! Jippie =). Toen ze thuis kwamen ging ik naar mn huisje waar Nanette was, gezellige avond nog! Zondagochtend ging ik weer oppassen zodat de ouders een lange wandeling konden maken (zonder de kids) dus 7 uur 's morgens stond ik weer voor ze klaar! De kids werden langzaam wakker, we hebben eerst een uurtje gespeeld toen ontbeten, even tv gekeken en daarna buiten gespeeld. Precies toen de ouders thuis kwamen waren we met z'n allen heel leuk en lief aan het spelen op de trampoline! Yaay! Nanette en ik hadden om 1 uur in Manly afgesproken met Anouk. Om de North head walk te doen.

North and South head. Ik zal even uitleggen waar dat is. Je hebt zegmaar de opening van de Sydney harbour, water. Dan heb je aan de bovenkant (noord) land en aan de onderkant (zuid) land. En daar zijn leuke wandelingen en vanaf daar heb je mooi uitzicht op de skyline van de stad en aan de andere kant oceaaaaann!! We begonnen onze wandeling recht een berg op! Toen kwamen we bij een school. Niet zomaar een school..! Het was een super mooi en groot gebouw met uitzicht op Manly beach. We liepen het terrein op en we vroegen ons af of we daar mochten komen, maar er stonden nergens bordjes van niet. Dus waarom niet. We liepen een beetje rond en zagen plots een deur openstaan. Natuurlijk nieuwsgierig maar ook voorzichtig. We keken even binnen en gingen weer naar buiten. We liepen rond het mooie gebouw en besloten daarna toch maar naar binnen te gaan. Want er stond nog steeds nergens dat het niet mocht. We hadden inmiddels wel een kok gespot in de keuken. We liepen weer naar binnen en namen de trap omhoog. Toen we voetstappen hoorde stonden we allemaal even stil, maar het was de kok die ons vriendelijk gedag zij. Helaas waren alle klaslokalen en deuren naar de kamers gesloten, maar toch was het een leuk avontuur! Toen we er weer uit liepen spraken we een meisje aan die stond te wachten op een taxi met al haar spullen. Wij vroegen ons af hoe duur het was om daar op school te zitten. Naja ze betalen 10.000 dollar per semester, maar dat is de normale prijs in Sydney. Het was overigens een internationale school. International college of management Sydney. Dat meisje woonde daar ook en had een privé kamer en ze kwam uit Rusland. Ze had er 1 semester opzitten en ging even voor een maand terug naar Rusland. Bizar! Ze vond zichzelf geen richkid zei ze. Nouuuu wij dachten daar wel anders over haha. Onze wandeling vervolgde naar het national park. Wat ons opviel was dat daar ook een soort heel dorpje was. Met scholen, een ziekenhuis, een kinderopvang en van alles. Hadden wij niet verwacht! We stopte bij een cafeetje waar we een mooie cityview hadden. We liepen daarna door naar fairfax point waar we ook goed de oceaan konden zien! We waren er nog geen 2 minuten en ik spotte al walvissen!! Dit keer iets dichterbij! We hebben er best wel veel gezien! Het is hier nu ook walvissen tijd! We hebben mooie foto's gemaakt en even gechilld op een paar rotsen! Daarna vervolgde de wandeling terug en gingen we allemaal weer naar huis! Druk maar heel leuk weekend!! Maandag na de morningroutine ben ik dan ook weer even lekker in mn bed gedoken!

Mijn laatste week bij de familie is nu ook echt aangebroken. Bij alles wat ik met ze doe denk ik aaahhh no laatste keer dit laatste keer dat :(. Maar uiteraard ben ik ook druk bezig met mn backpack inpakken en mn koffer! 6 weken reizen gaat bijna beginnen!!! =)=).

Dat was hem weer voor deze twee weken! Ik wil heel graag mn blog blijven bijhouden tijdens het reizen, maar ik beloof niks. Ik beloof wel dat jullie allemaal hele jaloersmakende foto's op Instagram Facebook snapchat en Whatsapp kunnen bewonderen! ^_^


Veel liefs en tot snel,


Chantal Valstar

..... mijn laatste blog vanuit Sydney :''''''''(

Reacties

Reacties

Dorie van straalen

Hallo chantal,
Heerlijk verslag weer , wim en ik genieten ervan en zijn trots op onze jonge achternicht die dit zo voorelkaar fikst.
Geniet van de komende reis en maak veel fotoos van al het moois wat je onderweg gaat zien.
Wees voorzichtig en we hopen weer van je te horen ,lieve groetjes van onsxxxx

josé

Heel veel plezier met reizen! Wij zijn nu al benieuwd naar je verhalen!
Veel Liefs Paul, José, Frank en Julia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active